dinsdag 1 december 2015

Zien we ze vliegen?....

Hoi, vandaag scheen de zon weer volop maar was de wind weer vrij stevig....niet echt om ff aan het strand te gaan liggen en het risico te lopen om gezandstraald te worden. Dus maar ff weer toeren over het eiland ...we komen altijd wel wat tegen.

De 1e stop was bij de autoverhuur want de auto moet elke week ff voor een checkup daar naar toe. Olie, water en banden ff laten controleren, Alleen waren we er op een verkeerd moment en tussen de middag...ja en dan zijn ze ff dicht...dus dan morgen maar.

Verder op pad en naar het kerkje op Alto Vista gereden. Ook een van de hotspots van het eiland. Drukte van belang met al die boottoeristen. We hebben weer wat foto's gemaakt en daarna door gelopen naar de zee. Er is daar door iemand een huisje/overkapping gerealiseerd...daar even gekeken en naar de zee die zijn ruige werk aan het afleveren was. Indrukwekkend elke keer. De natuur rondom Alta Vista is erg ruig te noemen. Veel rotsen en cactussen zijn er te vinden...

Die natuur is helemaal goed te zien bij de watertank van de WEB. Van daaruit heb je een prachtig overzicht over dat gedeelte van het eiland. Je ziet zelfs in de verte de Hooiberg en de Cruiseboten in Oranjestad liggen.

We zijn van daaruit tussendoor gereden via Santa Cruz naar Baby Beach. In Santa Cruz zagen Rita en ik een vliegtuig staan.....aan de grond....verbazing en verwondering....eerst nog ff twijfel...zijn we verkeerd gereden.....vliegveld ligt tegen Oranjestad aan....toch zagen we het goed. We zijn er naar toe gereden en het bleek echt zo te zijn. We hebben de eigenaar gesproken en deze gaf aan dat hij er een eetcafe van gaat maken.....bijzonder...zal vast klanten gaan trekken als hij open gaat.

We zijn verder doorgereden naar Baby Beach een daar een broodje en drankje gedaan. Gezellig weer....binnenkort daar ff weer gaan snorkelen mits de stroming niet te heftig is....want dat is aan de zijkant wel het geval....nog even de berg bij Seroe Colorado op en de KIA (Korrektional Institute Aruba) nog ff op de foto gezet....mooie bajes met zeezicht.......dat vind je toch nergens ?.

Vanavond niet zo veel meer ondernomen...samen gegeten en met Benzan nog een lot gekocht voor de Megaplus van vanavond.....hij staat niet zo hoog meer omdat de jackpot afgelopen zaterdag is gevallen....maar goed een paar ton in Florin is ook niet verkeerd.....

Verder moet Sinterklaas nog komen hier op Aruba maar men is ook al bezig met de verkoop van de kerstbomen. Bij de Superfood worden deze sinds gisteren al verkocht en we hebben al menig auto gezien met een boom in de kofferbak of op het dak. Ook is het vuurwerk al gearriveerd en we kwamen de colonne vanmiddag tegen...4 vrachtauto's met containers en geëscorteerd door enkele motoragenten.....ze zijn er weer vroeg bij....

Heb verder niets meer te melden.....tot een volgend verslag maar weer. Ayo.