vrijdag 13 november 2015

Plons......(King's Landing, Apopka)...

Hoi, vandaag vrijdag de dertiende was het in meerdere opzichten " Plons " ...we hadden namelijk met zijn vieren een dagje met de Kayak in de planning. Nog ff gekeken wat voor weer het werd en het leek allemaal gunstig. Dus mooi op tijd richting Apopka om ons bij Daniel te melden. We weten van vorige keren dat je daar voor 11.00 uur aanwezig moet zijn. Het is een tochtje van 8.5 miles downstream en daar heb je nog wel ff de tijd voor nodig om dat af te leggen. Voordat ik de fotoos daarvan erop zet....ook nog maar ff de buitenzijde van de Villa Forresta....dat had ik nog niet gedaan.....




Daniel begroette ons hartelijk...bekende gezichten intussen. Weer wat Nederlandse woorden onze kant op....hij heeft een tijdje in Apeldoorn gewoond. Na het invoeren van gegevens en betalen zijn we op weg gegaan naar de Kayaks...daar ingestapt en afgeduwd...en daar gingen we....Sharon en Mitchel gelijk al in het begin op de rivier vastgelopen op een ondiep gedeelte en moesten door ons bevrijd worden. Hilarisch...mooi om de samenwerking tussen hun beiden te zien....herkenbaar , zo liepen wij de 1e keer ook te klooien. De route was weer prachtig, de zon was erbij gekomen en we kabbelden rustig de rivier af. Onderweg regelmatig wat wildlife gezien. Varierend van schildpadden, ibissen en alligators. Met als hoogtepunt een beer welke door Sharon werd gespot. Helaas kreeg we deze niet op de foto.







De Wekiwa River heeft voor mij elk jaar wel iets bijzonders in petto. De eerste twee keren raakte ik mijn bril kwijt en ging er op staan. Vandaag een groter dieptepunt...mijn Nikon S 9700 heb ik aan aan een koord vast aan mijn pols...en tijdens een moment waar ik een alligator op de foto zette...raakten wij wat uit balans en schoot de Nikon voor een split second onder water. Een vloek en snel handelen...niet veel waterschade en het apparaat doet het nu nog...wel nog water druppels aan de binnenzijde van de lens. Apparaat in een afgesloten bak met rijst gezet in de hoop dat het vocht eruit trekt...













Maar goed de tocht ging verder en ik had mijn Nikon D 3000 nog....daar de rest van de foto's mee gemaakt. Zo tegen 15.30 waren we bij het Take Out Point en werden we door enkele andere kayakkers geholpen om de wal weer op te komen. Daniel kwam er ook gelijk al aan en met zijn allen hebben we de kano's en kayaks weer op de trailer geladen. Daarna weer terug naar het startpunt waar de auto stond. Al met al duurt dat ritje ook nog een 20 tal minuten. We hebben daar afscheid genomen en weer op weg gegaan naar Kissimmee. Onderweg nog even naar een UPS store. Ik had namelijk voor Quinn (kleinzoon) een knuffel besteld....hij heeft een zelfde exemplaar maar de angst is dat deze kapot kan gaan of verloren kan raken. Daarom is een extra exemplaar wel handig..dus besteld en bij de UPS store af laten leveren. Na het laten zien van een ID en het tekenen voor ontvangst kreeg ik het pakketje mee.....tis dezelfde!!







In de villa vanavond Spagetti gegeten en later op de avond nog rummicub gespeeld. Verder het nieuws vanuit Parijs tot ons genomen....rare wereld leven we ...wat een mafkezen....

Morgen zien we nog wel even wat we gaan doen...vooralsnog zijn de meningen nog verdeeld, dus tot het volgende verslag dan maar.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig, kanoën bij Wekiwa Springs. Hebben wij in ook gedaan in het voorjaar. Al die wildlife... En een beer! Jaloers! Geniet er nog van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig park. Mooie foto's . Hoop dat het fototoestel goed hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, vandaag even bijgelezen . Wat een prachtige reis weer en mooie luxe verblijfslocaties. Nog veel plezier samen.
    Jopie en Wim

    BeantwoordenVerwijderen